2010. június 22., kedd

Málnatorta felturbózva

Öcsi szülinapjára készült, és közkívánatra teszem fel, merthogy lényegében olyan mint a már bejegyzett mogyorógrillázsos epertorta, csak diógrillázzsal és málnával :D

a kissé hányatott sorsú utolsó szeletet sikerült lekapnom.. ez meg is látszik szegényen


Hozzávalók:
1 db kerek piskóta (én vizes piskótát szoktam sütni, de lehet 6-7 tojásból is simát...)
kb 1/2 kg málna
grillázs
vaníliakrém
málnalekvár (lehetőleg házi)

Vaníliakrém elkészítése

Hozzávalók:
750 ml tej
6 tojás sárgája
2 ek kukoricakeményítő
1 tk vaníliakivonat, vagy 1 vaníliarúd
150 gr cukor
200 gr vaj

A tojások sárgáját és a keményítőt simára kevertem 2 dl tejjel, majd a többihez öntöttem és alacsony lángon besűrűsítettem. Hozzáadtam a cukor felét, és a vaníliát. A vajat habosra kevertem a maradék cukorral, majd hozzáadtam a kihűlt krémhez. Hűtőben lehűtöttem krémet.

Grillázs:
200 gr cukrot elkezdtem karamellizálni 8 ek vízzel, és mikor kezdett aranybarna színe lenni hozzáadtam 200 gr egész diót. Ezzel összeforgattam, és addig hevítettem, míg mély karamell színe nem lett. Ezután egy vékonyan kiolajazott tepsire öntöttem a masszát, ezen hagyam kihűlni. Egy éles késsel apróra daraboltam.

Összeállítás:
Ebben a sorrendben: Piskóta, lekvár, grillázs, málna, vanília, újra piskóta... addig amíg el nem fogynak a hozzávalók. A külsejét felvert tejszínnel borítottam és málnával, grillázzsal díszítettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése