2010. november 17., szerda

Sütőtökleves húsgombóccal

Stahl Judit receptje alapján. Annyit változtattam, hogy darált csirkemellből készítettem a gombócokat (nem pulykából) és zsemle helyett zabpehelylisztet tettem bele :P Továbbra is az egészség jegyében...
Annyira finom lett, másnap hidegen is isteni.

Hozzávalók:
...a leveshez
700 gr sütőtök-püré (a sütőtököt előzőleg 200 fokon sütőben megsütöttem, utána kikapargattam a belsejét)
1 fej vöröshagyma
15 zsályalevélke
400 ml tyúkhúsleves
só, bors, olívaolaj (/kókuszzsír)

... a gombócokhoz
300 gr darált csirkemell
1 tojás
50 gr reszelt sajt
3 gerezd zúzott fokhagyma
sok bors, kicsi só
annyi zabpehelyliszt* *(esetleg zsemlemorzsával helyettesíthető) amennyit felvesz ahhoz hogy formálható legyen





Először elkészítettem a gombócokat: A hozzávalókat összegyúrtam és 3-4 cm átmérőjű gombócokat formáltam belőlük, majd kicsit félreraktam.
A leveshez a hagymát megfuttattam a zsiradékon egy lábasban, majd hozzáadtam a sütőtököt és a húslevest. Hozzáadtam a zsályaleveleket, sóztam, borsoztam, és kb 10 perc alatt összefőztem az egészet. Ezután egy szűrőn átpasszíroztam a levest, egyrészt hogy ne legyen olyan sűrű, másrészt hogy szebb legyen :) A gombócokat 10 perc alatt készre főztem a levesben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése