2010. február 9., kedd

Grissini

Gyors leszek. Nagyon finom, múlt héten 3x készítettem annyira bejött.


Hozzávalók:
1dl víz
1dl tej
2,5 dkg friss élesztő
40 dkg liszt
1 ek cukor
1 tk só
3-4 ek olíva olaj
3 ek tej a lekenéshez
só, köménymag, szezámmag miegymás a tetejére

A vizet és a tejet összemelegítettem a cukorral, majd a langyos egyvelegben felfuttattam az élesztőt. Összekevertem a lisztet, a sót, és ráöntöttem az élesztős izémizét, meg az olívaolajat, összegyúrtam, 15 percig dagasztottam, míg rugalmas nem lett a tészta. Min. 1 órán át kelesztettem, majd lisztezett deszkán kinyújtottam, kb fél centi vastagra. Pizzaszeletelővel 1 cm-es csíkokat vágtam a tésztából, és a csíkokat megsodortam. Utána még kelt a tepsin fél órát, majd lekentem tejjel, és megszórtam a magokkal. 20-25 perc alatt megsültek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése