2010. január 25., hétfő

Gyömbéres narancslekvár

Szilveszterkor annyira finom Era-féle narancslekvárt ettem (puszi neki:), hogy megfogadtam, amint lesz egy kis időm megcsinálom. Már javában úsztam a narancsban mikor rájöttem hogy nincs dzsemfix, vagy bármiféle zselésítő, úgyhogy maradt a keményítős sűrítés.



Hozzávalók:
8-10 nagy narancs
3 dl 100%-os narancslé
5-6- ek cukor
őrölt gyömbér, fahéj, szegfűszeg ízlés szerint
70-80 g kukoricakeményítő


A narancsokat alaposan megmostam, majd a héjukat lereszeltem. Ezután megpucoltam őket, kifiléztem a gerezdeket - ez macera, akinek nincs ideje az szedje le a fehér részt amennyire csak tudja- majd leturmixoltam. (Ekkor kb 2 liter gyümölcsturmixom volt.) Feltettem főni 30 percre, közben becukroztam, befűszereztem, hozzáadtam az előzőleg lereszelt narancshéjat majd gyors kevergetés mellett hozzáöntöttem a narancslében csomómentesre kevert keményítőt. Kitettem a mínusz 20-ra. Miután kihűlt üvegekbe töltöttem és ennyi... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése