2010. szeptember 17., péntek

Körtetorta -mandulával, dióval...

Névnapra készült ez a süti, nagyon nagy sikere lett ezért is teszem fel. Próbáljátok ki, úgyis jönnek az esős borús napok, amikor jól esik a fahéj és szegfűszeg illata a lakásban (nem mintha máskor ezt nem értékelném). A gyümölcsöket ugyanis először fűszeres szirupban kell megfőzni, így átveszi ezeket a csodás aromákat. Tipikus őszi édesség.


Hozzávalók a tésztához:
20 dkg liszt
10 dkg darált dió
10 dkg vaj10 dkg porcukor
1 tojás sárgája

Töltelék:
10 dkg darált mandula2 tojás, 1 fehérje
5 dkg vaj
cukor ízlés szerint ( 10 dkg kb)
vaníliakivonat

A körték posírozásához:
2 szem körte (vagy alma)
10 dkg cukor
fahéj, szegfűszeg, gyömbér

A lisztet elmorzsoltam a hideg vajjal, majd a cukorral és a tojással gyorsan összedolgoztam. Fóliába csomagoltam és ment a hűtőbe. Közben vizet melegítettem amiben feloldottam a cukrot és beletettem a fűszereket is. A körtéket megpucoltam, kivettem a magházat és beletettem a szirupba. Addig főztem míg a gyümölcs áttetsző nem lett.
A töltelékhez a vajat habosra kevertem a cukorral, ezután hozzáadtam a tojásokat és a fehérjét, majd a mandulát, és a vaníliát.
A hűtőből kivettem a tésztát, belenyomkodtam egy nagy tortaforma aljába úgy, hogy kis pereme legyen, megszurkáltam villával a tetejét és betettem 10 percre az előmelegített sütőbe.
(A körtéket közben lecsöpögtettem, lehűtöttem)
A tésztára ráöntöttem a mandulás krémet, rátettem a körtét (meg az almát), és 20 percre visszatoltam a sütőbe (180fok).
Miután kihűlt porcukorral szórtam meg a tetejét.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése