2010. szeptember 10., péntek

Tartufo -szerű inkább semifreddo

Újra itthon! Calabria, Szicília... hát gyönyörű. Elég depis is vagyok ettől az itthoni zimankótól. Kárpótlásul magamnak, és azoknak akik olvassák elkészítettem az egyik legfinomabb édességet amit kint ettem. Tartufo a becses neve, és ellenben az enyémmel krémes, gazdag, hideg desszert, amit főleg csokival készítettek. Én viszont a pisztáciásat preferálom. Mint kiderült nem csak ennél a finomságnál, de a fagyinál, a sütiknél váááá mindegy csak pisztáciás legyen. Szerencsére hoztam haza mindenféle formában (nyersen, csokiban, likőrben, darálva) természetesen bronteit, és meg kell hogy mondjam, ez a fajta tényleg a legjobb a világon. Sokfélét kóstóltam már, de vigyázat, a brontei zöld arany függővé tesz!!
A figyelmeztetés után jöjjön a semifreddo, (a tartufot még kísérletezem, valószínűleg tejszínesen fogom csinálni.) Dolce Vita receptje alapján




5 dl tej
3 tojás
10 dkg darált pisztácia
2 tk pisztáciakrém (opcionális)
vanília kivonat
10 dkg cukor

A tojások sárgáját elkevertem a cukorral, és hozzáöntöttem a tejhez. Vízgőz fölött besűrűsítettem, közben beletettem a pisztáciát és a krémet. A tojások fehérjét csipet sóval felvertem, és a kihűlt krémbe forgattam. A krémet poharakba töltöttem és ment a mélyhűtőbe.
Miután kivettem, forró vízbe mártottam a poharakat. Darált pisztáciával díszítettem még a végén... jóból nem árt a sok :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése