2013. március 24., vasárnap

Omlós mediterrán csirkecomb pirított zöldségekkel

Szép vasárnapot kívánok! Remélem úgy telik ahogy kell ilyen tavaszi zimankóban, ágybabújósan, sorozatokkal, finom ebéddel. Bár jövő héten húsvét, sajnos a tavasz csak nem akar beköszönteni. Én azért már elképzeltem magamnak egy napsütéses sütős-főzős kertészkedős jövő hétvégét, remélem valóra válik. Ha minden jól megy, életemben először sonkát is fogok főzni húúúúhaaa.

Nade addig itt ez a csirkecomb, amit minimális rákészüléssel és stresszel maximálisan jóra sikerült kihozni, úgyhogy megérdemli a bejegyzést. Nagyon jó lelőhelyet találtam hentesáruhoz, méghozzá az Opera melletti Hajós utcában. Olyannyira meggyőzött az eredmény, hogy a mangalicasonkát is itt veszem jövő héten. (Bözsit is elfogadnak!) Ne vegyetek húst hiperben lééégyszi! Tessék becammogni a kisutcákba, kérdezgetni, csevegni az eladókkal akik jó esetben nagyon értenek a dolgukhoz, és vegyünk magyar husit, mert a hazai a legjobb.




Hozzávalók:
3 db filézett csirkecomb (a hentesbácsi készségesen kifilézte az üzletben)
3 ek zöld olívabogyó paszta
szárított fűszerek azonos mennyiségben: majoranna, kakukkfű, oregánó, bazsalikom
durva szemű tengeri só
bors
kb 1 dl olívaolaj
1 vöröshagyma
1 fokhagyma

A húst már két nappal sütés előtt bepácoltam. Abban a jénaiban, amiben sütöttem, legalulra tettem az apróra vágott vöröshagymát, majd erre helyeztem rá a husikat. Mindkét felét bedörzsöltem a sóval, borssal, majd a fűszerekkel. Rákentem egyenletesen az olívabogyót, majd nyakon, azaz combonöntöttem olívaolajjal. Ekkor kicsit átforgattam, hogy a vöröshagyma mindenhol rátapadjon egy kicsit. Hozzádobtam a fokhagymagerezdeket, melyeken rajtahagytam a héjat. Így sütés után ki lehetett nyomkodni a finom krémesre sült fokhagymát. Fóliával lefedtem a jénait, belehúztam egy nejlonzacskóba és így pácolódott a hűtőben két napig.
A sütőt előmelegítettem 200 fokon, majd 1 óráig sütöttem fóliával a csirkét, fólia nélkül pedig további fél óráig.

A sült zöldségekhez még mirelit olaszos zöldségkeveréket használtam. Volt benne cukkini, paprika, zöldborsó, gomba. Vajon hirtelen megpirítottam, hogy kapjon egy kis színt, de ne főjön szét.
Jázminrizzsel csúcsszuper.


A képekért utólag is elnézést, de annyira éhesek voltunk, hogy csak gyorsan telóval lőttem párat. Legközelebb ha csinálok, lecserélem őket ;) Azért így is szemet gyönyörködtető szerintem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése