2011. január 15., szombat

Édes zöldségek - sárgarépa, csicsóka

Ha már így belelendültem folytatom a posztolást. (Addig sem kell tanulni .... annyira unom már hogy azt szavakba nem lehet foglalni)
Karácsonyra kaptam kedves kisöcsémtől egy Jamie Főzőiskolája című könyvet, abban található ez a recept. Én kicsit változtattam rajta, persze (a receptben csak sárgarépa volt), de a végeredmény nagyon jó lett, megérdemli, hogy felrakjam. Hihetetlen menyire édesek ezek a zöldségek... aki nem szereti párosítani az édességet húsokkal, az eheti magában "salátaként". (Ja, sajnos öcsi tetszését nem nyerte el. Még nincs betörve.)




Hozzávalók:
300 gr sárgarépa
300 gr csicsóka
50 gr húsos szalonna
diónyi vaj
1 narancs héja és leve
2 gerezd fokhagyma
1 tk morzsolt majoranna
só, bors

A zöldségeket megpucoltam, felkockáztam (milyen egyszerű is ezt leírni, pedig ez a munka legnagyobb része), és egy nagy tálba tettem őket. Hozzáadtam az reszelt fokhagymát, belereszeltem a narancs héját, majd ment a leve is, csakúgy mint az apróra kockázott szalonna, a majoranna, só bors, nah magyarul a vaj kivételével minden. Jól összeforgattam az egyveleget és egy nagy tepsibe borítottam. Rámorzsoltam a vajat, majd szorosan lefedtem egy alufóliával. 180 fokon kellett neki majd 1 óra, hogy minden szépen megpárolódjon, de sütője válogatja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése