2011. január 15., szombat

Lencse kicsit megkésve

Igen igen tudom, Szilveszter már nem most volt, két héttel le vagyok maradva. Azonban ne csak újév napján együk a lencsét, mert nagyon egészséges és változatosan el lehet készíteni. Persze volt nálunk hagyományos jól bevált, Mami-féle lencsefőzelék, ami "kötelező" ilyenkor, és nem is bánom. Csakhogy sokkal több lencsét áztattam be mint amennyit kellett volna, így háromszor álltam neki valamilyen lencsés egytállal előrukkolni. Íme a kedvencem:




Hozzávalók:
150 gr lencse beáztatva
3 szál juhbeles virsli
200 ml sűrített paradicsom
1 kávéskanál őrölt római kömény
1/2 kávéskanál őrölt fahéj
1 csokor friss petrezselyem
só, bors

A lencsét feltettem főni annyi vízben, hogy ellepje. Mikor már majdnem kész (kb 15 perc), hozzáöntöttem a paradicsomot és a felkarikázott virslit, a fűszereket, sóztam, borsoztam. Ezután készre főztem az egészet, (még kb 10 perc), és mikor már majdnem kész volt hozzáadtam a felaprított petrezselymet is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése