2011. január 25., kedd

Kávés sütike - coffee cupcake

Néhány napja (vagy már hete??!) megláttam Dolce Vita blogszülinapi felhívását és megfogadtam, hogy ha egyszer levizsgázok én is beszállok a buliba. Vége a szemeszternek, most már tényleg, és végre rászántam magam hogy a nagy pihenés közepette bejegyezzem a kimondottan DV szülinapra készített sütit. A család egyáltalán nem bánta hogy hétvégén visszaálltam a konyhába, a süti nagyon finom lett, bár délutáni kávéhoz jobban el tudom képzelni, mint ebéd utáni desszertnek, ugyanis eléggé fajsúlyos darab.
forrás : Good Food



Hozzávalók az alaphoz:
180 g vaj
150 g cukor
30 g vaníliás cukor (valódi a legjobb)
3 tojás
180 g liszt
1 tk sütőpor

A habos kalaphoz:
2 tojás fehérje
100 g cukor
1 ek lefőzött espresso kávé
1 marék durvára darabolt dió

Töltelék:
50 g étcsokoládé (min 60%)
1 ek kávé
60 g vaj

Tetejére:
50 g cukor
1 ek kávé
vaj

Először a habot készítettem el. Ehhez kemény habbá vertem a tojás fehérjéket,  hozzáadtam a cukor felét, tovább vertem, majd a cukor másik felét. Óvatosan a habhoz kevertem a kávét és a diót.
A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A tésztához a vajat fehéredésig kevertem a cukorral, majd egyenként hozzákevertem a tojásokat is. Ezután hozzászitáltam a masszához a sütőporral elkevert lisztet, és jól összekevertem az egészet.
A tésztát muffinformákba adagoltam (12 darab lett), és a tetejükre halmoztam a tojáshabot. Kb 50 percig sütöttem, majd hagytam teljesen kihűlni.
Közben elkészítettem a csokis tölteléket, ehhez a hozzávalókat összeolvasztottam.
A kihűlt sütikről óvatosan levettem a "habkalapot" úgy vettem ki a formából az alapot. Egy kiskanállal lyukat vágtam a közepükbe, megtöltöttem csokival, és visszatettem a kalapot.
A cukrot feltettem egy ek vízzel karamellizálódni, majd mikor kezdett aranybarna színt kapni hozzáadtam a kávét és annyi vajat, hogy folyós ragacsos masszát kapjak. Ezt csorgattam a tetejére.

Boldog Születésnapot Dolce Vita! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése