2011. december 7., szerda

Kandírozott gyömbér/Candied ginger

Az idei vizsgaidőszak nem gyötör meg túlzottan, de néhány vizsgám azért lesz, amit jövő héten le is szeretnék tudni. Magyarul tanulni kék. Túlzottan nem izgulok, sőt, egészen közömbös viselkedési mintát vettem fel. Viszont az utóbbi hétvégéken annyira belelendültem a karácsonyi hangulatba, hogy több alkotás is készült-a konyhában. Így valószínűleg egy ideig számomra régebbi kreációkat fogok posztolni. Nos, ez annyiból nem túl előnyös, mert mire oda jutok hogy leírom, addigra elfelejtem. Úgyhogy nagy fejtörésbe kezdtem ezzel a kandírozott gyömbérrel kapcsolatban. Általában a legbosszantóbb része az egész procedúrának a hámozás, mert göröngyös felületről lévén szó legalább BA szintű kézimunka kell a lefaragáshoz. (Amúgy ezért nem a barátom a csicsóka sem, hiába, csak tavasszal diplomázom...) Itt úgy küszöböltem ki ezt a problémát, hogy először egyben megfőztem a gyömbérgumót, és csak utána hámoztam, kockáztam. Én a végén nem vesződtem holmi cukorba forgatással, úgyis sütibe fog kerülni amit egyébként is édesítünk. Nagyon jól feldob bármilyen karácsonyi kekszet, házicsokit, sőt kelt tésztát is. Gondoljunk csak a csoda olasz Panettone-re.





Hozzávalók:

300 g friss gyömbér
200 g cukor
víz

A gyömbért egy lábasba tettem és felöntöttem annyi vízzel hogy ellepje, majd puhára főztem (kb 20 perc). Meghámoztam, nagyon apró kockákra vágtam. 100 ml vízben belekevertem a cukrot, ebből kavargatás nélkül 15 perc alatt szirupot főztem. Ebbe belekevertem a gyömbérkockákat és néha megrázva addig főztem míg fel nem szívta a szirupot, majdnem teljesen. Ezután kiöntöttem egy tálcára, hagytam kihűlni. Üveg tartóban pihen.

In this semester I will only have very few exams, so I'm not too nerveous. Moreover, I'm rather too calm. Anyway, in the past few week-ends the christmas feeling hit me so much that I had some crations-in the kitchen. It means that I will post pecipes wich I made a long time ago, so it's getting hard to remember how I made them. The worst part of making candied ginger is the peeling, since it's lumpy surfice demands at least BA degree. (that's why I'm not close friend with sunchoke as well. Yeah, I'll have my diplome only in sping...) So my method is to cook the ginger first, and after peel and cut intu cubes. I didn't bother with strewing more sugar in the end, because we will put it to cake, wich we sweeten anyway. It's great in cookies, home-made chocolate, and in raised pastry, like our beloved italian Panettone!

Ingredients:

300 g fresh ginger
200 g sugar
water

Put the ginger to a pot and add enough water to cover it. Boil it and simmer for about 15 minutes, till it gets soft. Peel it, cut into very small cubes. Mix 100 ml water with the sugar and without stirring boil until it becomes syrup. Add the ginger cubes and simmer until it absorbs almost all of the syrup. Remove from the heat, drain the ginger and store it in a jar.

Засахаренный имбирь
В этом семестре у меня будет всего несколько экзаменов, поэтому я не слишком волнуюсь. Больше скажу: я довольно спокойна. В любом случае, в течение нескольких прошлых выходных рождественское чувство меня так пробрало, что я сотворила несколько шедевров … на кухне. Это означает, что я буду размещать рецепты, которые опробовала довольно давно, поэтому сейчас трудновато вспомнить, как и что я делала.
Самая неприятная часть приготовления засахаренного имбиря – это снимать шкурку: поверхность в бугорках, и чтобы с ней разделаться, нужен, по крайней мере, диплом бакалавра (по этой же причине я не общаюсь с топинамбуром). А диплом у меня будет только весной!=) Поэтому мой метод: сперва сварить имбирь, а затем уже нарезать на кубики. Я не заморачивалась тем, чтобы набросать больше сахара в конце готовки, потому что готовый продукт пойдет в пирог, который и сам по себе сладкий. Он хорошо идет в печенья, шоколад домашнего приготовления, а также в дрожжевое тесто, как в наш обожаемый Панеттоне!

Ингредиенты:
300 гр. свежего имбиря
200 гр. сахара
Вода

Положите имбирь в кастрюльку и налейте воды, чтобы все закрыть водой. Вскипятите и варите 15 минут, пока не станет мягким. Снимите шкурку и нарежьте на очень маленькие кусочки. Смешайте 100 мл. воды и сахаром и, не помешивая, кипятите до тех пор, пока он не превратится в сироп. Добавьте кубики имбиря и кипятите, пока они не впитают весь сироп. Снимите с огня, дайте стечь, просушите и храните в плотно закрывающейся банке.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése