2010. április 23., péntek

Parmigiana di melanzane - gyorsított változat

Az olaszok rakott padlizsánjaként ismert egytálétel az egyik kedvencem. Amikor csak van időm megcsinálom. Az egyetlen mozzanata amit nem túlzottan kedvelek, hogy a padlizsánszeleteket sorra serpenyőben elő kell sütni. Most időm nem volt, és egy padlizsán árválkodott a hűtőben, úgyhogy megszületett a következő gyorsított változat. A padlizsánt azért vágtam ilyen vastagra, mert így krémesre sült a belseje.



Hozzávalók (1 nagy, vagy 2 kicsi személyre:) :
1 közepes padlizsán
1/2 üveg hámozott pari konzerv
1/2 mozzarella di bufala*
1 kis fej vöröshagyma
só, bors
olívaolaj
bazsalikom (nálam szárított volt, jobb a friss)

Előmelegítettem a sütőt 200 fokra. A padlizsánt keresztben 2-3 cm vastag karikákra vágtam. Kb fél dl olívaolajat összekevertem egy kis sóval és borssal, és a padlizsánok mindkét oldalát bekenegettem vele, majd egy jénaiba sorakoztattam őket és betoltam a sütőbe.
Egy kis lábasba beleöntöttem a hámozott paradicsomot, a félbevágott hagymát, a bazsalikomot, sóztam borsoztam, majd lefedve addig főztem, míg meg nem puhult a hagyma. Nem baj ha még kicsit savas marad a szósz, mert a sütőben tovább sül...
A padlizsánt kivettem a sütőből, ráöntöttem a paradicsomszószt, a tetejére tépkedtem a mozzarellát, és még néhány szem koktélparadicsomot is dobtam mellé. Visszament a sütőbe, kb 15 percre, de legalábbis addig maradjon bent amíg jól megpirul a teteje.

* A mozzarella di bufala bivalytejből készül, ezért valami hihetetlenül feldobja még a legegyszerűbb salit is. Eddig azért nem kóstoltam mert csak 1400 ft körül vesztegették, és úgy gondoltam szüneteltetem a kérdést, viszont most a vásárcsarnokban 160 ft-ért kaptam!! Kicsit azért gyanakodtam, de minden bizonnyal az volt benne amit a csomagoláson írtak. Olasz termék, és az egyik, főleg tejtermékeket áruló standnál lehet kapni, ha bemegyünk rögtön jobbra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése