2010. április 8., csütörtök

Tavaszi limetorta


Igen, most már tényleg süt a nap, csivitelnek a madarak, kinyitottak a fagyisok...stb szóval itt a tavasz. És a tavasz ihlette a következő tortát, amiről ezeket a csodaképeket egy nagyon kedves csoporttársam, Petz Júlia készítette. :) ezúton is köszönömmm Julcsi
Hát nem gyönyörű???


Hozzávalók az alaphoz:
250 g liszt
100 g őrölt mandula
2 tk sütőpor
1 lime(zöldcitrom) reszelt héja
2 db tojás
1,5 dl olívaolaj
2 dl natúr joghurt
1 ek méz
100 g porcukor

A sziruphoz:
100 g kristálycukor
1,5 dl víz
1 lime leve
3 ek rózsavíz

A "felhőkhöz":
250 g mascarpone
2 dl tejszín
3-4 ek cukor

Először elkészítem a tésztát: A cukrot alaposan elkevertem a tojásokkal, majd hozzáöntöttem a mézet, joghurtot és az olajat, belereszeltem a lime héját. A lisztet, a sütőport és a mandulát átszitáltam, majd a keverékhez öntöttem, mellyel egyneműsítettem. A masszát egy kb 28 cm-es kivajazott, kilisztezett kapcsos tortaformába öntöttem, és 180 fokon 30 percig sütöttem.
Amíg hűlt a torta elkészítettem a szirupot. Ehhez a cukrot és a vizet kb 10 percig forraltam, hogy besűrűsödjön a felére, majd hozzáadtam a lime-levet és a rózsavizet. Ezt a szirupot locsoltam a kihűlt torta tetejére (nem kell sajnálni)
A mascarponét fényesre kevertem a cukorral, majd fellazítottam a felvert tejszínnel. Ezt halmoztam a torta tetejére. (legközelebb a habba is teszek limeot)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése