2010. április 28., szerda

Fusilloni - gigantikus tészta zöldspárgával

Ismét egy időhiányosoknak való recept. Én a mai ZH előtt ütöttem össze ezt a tésztát. A fusilloni az a fusilli nagyobb változata, és tényleg szinte nem is dekára, hanem darabra kéne mérni ... najó ez azért túlzás. A Pennyben találtuk még kétféle "nagyított" tészta mellett. Szeretem ha az ilyen apróságok változatosabbá tesznek egy ételt.
A másik hozzávaló a zöldspárga, amiből nagyon zsengét, nagyon baráti áron lehet végre kapni, úgyhogy ezeket ügyködtem össze, Dolce Vita receptje alapján.


Hozzávalók:
25 dkg zöldspárga
25 dkg fusilloni, v fusilli tészta (esetleg penne...)
1 filézett fehér húsú hal
2 gerezd fokhagyma
1/2 citrom leve
só, bors
olívaolaj

Kb 1,5 liter vizet feltettem forrni. A spárgát megmosta, és 5 centis darabokra vágtam. A halat besóztam (most tanultam, hogy ha sütés előtt kicsivel besózzuk a halat, és utána leöntjük róla a vizet, akkor nem ragad annyira a serpenyőre, és tényleg!!) Mikor a víz forrt, beletettem 1 kiskanás sót, és a tésztát. 2-3 perc múlva beletettem a főzővízbe a spárga szárát is, majd még 5 perccel utána a rügyeket. Így minden épp kellően megpuhul, de nem fő szét, olaszosan al dente lesz :)
Közben jut idő a halacskára is. Ezt kockákra vágtam, forró olajba dobtam, borsoztam, hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát és egy facsarásnyi citromlevet, és készre sütöttem.
Ezek után már csak összeforgattam a leszűrt tésztás spárgát a hallal, hozzáadtam még egy kis levet a tészta főzővizéből és meglocsoltam citromlével.
Nagyon friss, tavaszias, és szerintem gyönyörű étel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése