2009. december 9., szerda

Marcipános szaloncukor levendulamézzel

Tegnap betértem egy bioboltba, és észrevettem egy a polcon árválkodó mézzel készült marcipánt. Eddig nem gondolkodtam el azon, hogy ki lehet e kerülni a marcipánból a cukrot, de ez a felismerés megadta az ihletet, úgyhogy el is készítettem a saját marcipános-mézes szaloncukromat, és hogy kicsit különlegesebb legyen, levendulamézzel készítettem. Ajándék lett belőle, és azt mondták finom. Az igazi az lenne ha mandulaliszből készíteném... majd egyszer beruházok rá :D

Főleg azoknak ajánlom ezt a receptet, akik valami jó indokkal ki akarják kerülni a tanulást:D




Hozzávalók:

20 dkg darált mandula
kb 3 tk levendulaméz
néhány csepp víz
jó minőségű étcsokoládé

A mandulát összegyúrom a mézzel és pár csepp vízzel, a masszát beteszem a hűtőbe, hogy kicsit megszilárduljon, majd szaloncukorformákat csinálok belőle és vízgőz fölött megolvasztott csokiba forgatom.


Bevallom, a csomagolás majdnem olyan jó volt mint a készítése:)

1 megjegyzés:

  1. Hmmm... ezt biztos megcsinálom! Cukormentes is, szaloncukor is? Már akartam végre valami házi szaloncukrot, de a többi recept túl van bonyolítva, ez pedig amilyen egyszerű, olyan finom lehet...:)

    VálaszTörlés