2009. december 22., kedd

Citromos omlós keksz

Citromos sablés viennois-nak indult, de mivel elromlott a mérleg, több liszt került bele, így nem volt kellően lágy a tészta. A keksz önmagában is nagyon finom, de én kicsit felturbósítottam lemon cheese-zel, amit még angliából hoztak nekem, és nem tudtam mihez is tudnám hasznosítani. Akinek nincs ilyen, és nem elégszik meg az egyszerű citromos keksszel, annak leírom a lemon cheese receptjét is :)



Hozzávalók a kekszhez:
200 g vaj (szobahőmérsékleten)
80 g porcukor
1 csipet só (hupsz ezt kihagytam)
2 citrom reszelt héja, plusz néhány csepp citromlé
1 tojásfehérje
300 g liszt

A vajat habosra kevertem a porcukorral, majd a tojásfehérjével is tovább kevergettem, a végén hozzáadtam a citromhéjat(levet) és a lisztet. (Aki könnyebb tésztát szeretne, fél tk sütőport is tehet bele.) Ezután kis gombócokat formáztam, ellapítottam, és a korongokat világosra sütöttem.

Hozzávalók a citromkrémhez (ez egy általam nem kipróbált recept, nem vállalok felelősséget :D):
60g vaj
3 tojás
220g cukor
2 nagy citrom leve és héja

A vajat felolvasztjuk. A tojásokat habosra keverném, majd óvatosan hozzáönteném a felolvasztott, majd visszahűtött vajat. Ezután menne bele a cukor és a citrom, ezekkel is alaposan elkeverném, majd vízgőz fölött, vagy dupla falú edényben besűríteném.
Szerintem ez egy működő recept, majd ha elfogy az üvegből az enyém, és hízókúrába kezdenék én is megcsinálom... megéri, tényleg!!:D


Két megsült kekszkorongot összeragasztottam egy kis krémmel és mire fotóztam, ezekből a krémesekből már csak egy volt... A maradékot fém dobozkába tettem, és szerintem eldugom valahová, hogy megérje a karácsonyt :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése