2010. március 15., hétfő

Házi libamájas (és a hétvégi posztok)

Ahogy ígértem itt vannak a hétvégi receptek!
Nos, a májas nem fotogén, úgyhogy nincs róla kép :D

Hozzávalók:
1 kg pecsenye libamáj
4 kis fej lilahagyma
2 tk majoranna
1 tk kakukkfű
2-3 tk só (utólag is lehet igazítani)
2 tk bors
5-6 babérlevél
4 kupak körtepálinka
15 dkg vaj (v. libazsír)
1 púpozott evőkanál jóféle mustár
3-4 dl tej
A májat megtisztítottam, kockákra vágtam. A hagymát egy kis olajon üvegesre pirítottam és hozzádobtam a májat. Most jön a só, bors, fűszerek, pálesz, alapos keverés. Ezután készre sütöttem a májat, kb 20 perc alatt. Mire elkészül, addigra az alkohol is elpárolog. Ezután kihalásztam a babérleveket és az egészet összeturmixoltam egy botmixerrel, (úgy sejtem turmixgépben is működik), majd hozzátettem a vajat és a mustárt, ezekkel is alaposan összekevertem. Annyi tejet adtam hozzá, hogy langyosan viszonylag híg volt, de ha lehűl kenhető lesz. Miután minden benne van érdemes kóstolgatni, hogy elég sós, mustáros e.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése