2010. március 15., hétfő

Ropogós héjú kenyér


Avagy dagasztás nélküli kenyér, de szerintem nem ez a lényeg... Dolce Vita azt írta hogy ez a tökéletes kenyér receptje.

Hozzávalók a fehér kenyérhez:
2,5 dl-es csésze
4 és fél csésze BL80-as liszt (Majsán a Coop-ban vettem)
kb 4 dl langyos víz
3 tk só
fél tk szárított élesztő

A lisztet, az élesztőt és a sót összekevertem egy nagy tálban, majd folytonos keverés mellett hozzáöntöttem annyi vizet, hogy sűrű nokedli-tésztához hasonló valamit kapjak. Letakartam, 13 órán át szobahőmérsékleten pihentettem (minimum 12 legyen) majd kiborítottam egy nagyon lisztes deszkára. Ami ilyenkor jön az nagyon vicces, ugyanis ez a tészta nem azt csinálja amit mi szeretnénk. Ragad, csúszik, mászik szóval szörnyű, de a lényeg hogy lisztes kézzel kicsit lapogassuk le, és hajtogassuk össze. Majd pihentettem még min 1 órán át letakarva, közben előmelegítettem a sütőt (250 fok) egy olyan jénai tállal aminek teteje is van. Ha letelt az idő fogtam a tésztát, és beletettem a jénaiba. Lefedve 35, fedetlenül 25 percig sütöttem.




Hozzávalók a magvas, tönkölyös hiperegészséges keyérhez:
250 gr teljes kiőrlésű tönkölyliszt
250 gr fehér tönkölyliszt
1 ek búzasikér
2 tk só
1/3 tk szárított élesztő
1 ek köménymag
3 ek napraforgómag
3 ek szezámmag
3 ek zabpehely
kb 5 dl langyos víz

Az eljárás ugyanaz mint az előzőnél, csak a liszthez kevertem a magvakat. A tönkölyliszt sokkal több vizet felvesz mint a sima búza, hátmég ha teljes kiőrlésű, szóval nem kell megijedni. Egyébként sokkal kezelhetőbb a tésztája mint a fehérnek.
Itt egy videó amin jól látszik milyen tésztát kell kapni (az enyém amúgy még hígabb volt, és nem lett semmi baja):
http://www.youtube.com/watch?v=13Ah9ES2yTU

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése