2010. március 17., szerda

Pudingos kosárkák

Eszti barátném szülinapjára készült a következő édesség. A tészta szerintem kicsit vastag lett, legközelebb -mert lesz legközelebb:)- több kosarat csinálok, hogy egybe kevesebb tészta jusson. A recept egyébként Mautner Zsófi szakácskönyvéből van, kicsit változtattam rajta, (a tésztába is tettem fahéjat) ezért nem is írtam hogy autentikus portugál édesség. De hasonló, és finom, a könyvet mindenkinek ajánlom aki szereti a gasztronómiai kalandozásokat. Eddig kivétel nélkül mindegyik elkészített receptért odáig vagyok, főleg a marokkói padlizsánsalátáért, ami éppen hűl és várja hogy megebédeljem :D

Szóval visszatérve, a kosárkákat muffinformában is megsüthetjük, nekem békebeli fém formáim voltak. Az itt feltüntetett krém túl sok lett, de a maradékot beleöntöttem egy jénaiba, megsütöttem, és tejespite lett belőle...



Hozzávalók 18 kosárkához:
450 gr leveles tészta (legközelebb ezt is én készítem :)
5 dl tej
5 tojássárgája
1 ek vaj
1 púpozott ek liszt
15 dkg cukor
csipet só
fahéj

A tésztát kinyújtottam kb 30x40 centisre, meghintettem fahéjjal és szorosan feltekertem a hosszabb oldalánál indulva. Ezután elkészítettem a krémet: 4 dl tejet, a cukrot és a sót összekevertem, felforraltam, a maradék 1 decit elkevertem a liszttel, és hozzáöntöttem az előzőkhöz. Amikor kicsit kihűlt a tej a tojássárgákat is hozzáöntöttem, jól elkevertem.
A tésztahengerből 18 karikát vágtam, és mindegyik megvajazott kosárkában eligazgattam egyet-egyet. Felöntöttem 3/4-ig a krémmel, majd ment a 250 fokos sütőbe 12 percre. Ezután ha átkapcsoltam grillezésre, és 2 perc alatt megpirítottam a kosarak tetejét.
A tetejét is meghintettem fahéjjal, és bár néhány órával később újra lett picit melegítve sütőben, így is nagyon fincsi volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése