2010. május 20., csütörtök

Nigella után szabadon - citromos tavaszi csoda, szürke napokra

Nigella nagyon megosztja a közönséget. Én szeretem nézni ahogy főz, meg ahogy beszél az ételekről, de képtelen lennék olyanokat készíteni mint ő. Pedig tudni kell rólam, hogy nem sajnálom a vajat és a cukrot, onnan ahol tényleg szükség van rá. (Valamelyik sütijét egyszer biztos kipróbálom, max kevesebb cukorral)
Ez a tésztaétel is egészbiztos nagyon finom tejszínesen, vajasan (...), de én azért még nem vagyok ekkora hedonista... Úgyhogy változtattam: tojások sárgája helyett egy egész tojást használtam, tejszín helyett egy pici joghurtot (de lehet h még enélkül is fincsi), és semmi vaj, semmi olaj, szóval kevesebba felesleges kalória, és el kell hogy mondjam hogy valami hihetetlenül finom... Ezt mindenkinek meg kell kóstolnia, szerintem otthon is meg fogom csinálni, ahol általában nem aratok sikert az újdonságokkal :D




Hozzávalók (1 személy):
15-20 dkg tagliatelle tészta (vagy spagetti)
1 tojás
1 ek joghurt
1 citrom héja, és 1/4 leve
parmezán, vagy más kemény sajt

petrezselyem

A tésztát kifőztem nagyon sós vízben (2 literhez 1 púpos ek só kell). A tojást alaposan összekevertem, majd ment bele a joghurt, kicsi reszelt sajt (kb 3 dkg), a citrom héja és leve. Az egészet jól összezutyultam. Só nem kell, mert a víz megsózza a tésztát, plusz a sajt is sós volt nálam. (Borsozni nem kell, mert itt a citrom frissessége a lényeg, a bors zavaró tényező lenne) A tésztát leszűrtem és gyorsan beleöntöttem a szószba, összeforgattam vele. A forró tészta kellőképp "megfőzi" a tojást, ezért nem kell tűz fölött összeforgatni. A tetejére szórtam még sajtot, és petrezselymet vagdostam, többet mint ami a képen látszódik :) Nagyon jól illik a citromos tésztához, és hmmmmm ahogyan a mesternő mondaná: "heavenly" :)

Itt van a forrásom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése