2010. május 13., csütörtök

Variációk spárgára

Megint sikerült eltűnnöm egy időre, de sajnos néhány apróság közbejött az utóbbi időben (halom vizsga, ja és még csak szorgalmi időszak van). De ez nem azt jelenti, hogy nem főzök, csak azt, hogy nincs időm bejegyezni.
Most pótolok egy-két nagyon hasznos receptet. Irtó finom sült spárga készítettem, méghozzá pisztránggal. Hogy miért pont azzal nem tudom, ez jött velem szemben a csarnokban. (Főzni van időm, de gondolkodni hogy mit főzzek, na arra nincs:)
Tudom, hogy sok felhasználási módot bejegyeztem már spárgára, de ez a "topfavorit"! Chili és Vanilia oldalán láttam, szóval akkor már tudtam hogy ez nem lesz akármi:D A pisztráng is az ő elkészítési módja alapján készült, csak kaliforniai paprika helyett újkrumplival.
Jaa, és nagyon gyorsan megvan!!

A spárga ilyen módon elkészítve nagyon jó például lágytojással!



Hozzávalók a sült spárgához:
25 dkg zöldspárga
olívaolaj, só bors
1 tk vaj, 1 tk méz

A vajat megolvasztottam mikróban és belekevertem a mézet. A spárgát 3-4 centis darabkákra vágtam, meglocsoltam egy kis olajjal, sóztam, borsoztam, majd belekevertem a vajas mézet. Ahogy rásül, valami mennyei, főleg a zöld rügyecskék nyammmmm.


A halacska ijesztő volt ám....

Pisztránghoz:
1 pisztráng (nahát?:D)
2 szem újkrumpli
5 gerezd fokhagyma
citrom
kakukkfű
só, bors
olívaolaj

A pisztrángot megmostam, szárazra töröltem, a hasába kakukkfüvet és citromot tettem, a külsejét sóztam, borsoztam. A krumplit feldaraboltam, és mikróban kicsit előfőztem, tök fölöslegesen, mert az újkrumpli 20 perc alatt megpuhul a sütőben. Ma teszteltem :D. Szóval nem kell megfőzni, csak összevágni és esetleg kicsit megsózni, én ezt sem tettem. Egy tepsit kifóliáztam (így nem kell mosogatni a tepsit) és tátettem a halat, a spárgát, és a krumplit. Rádobáltam a fokhagymagerezdeket. 20-25 percig sütöttem 200 fokon, majd kicsit grilleztem, hogy megpiruljon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése